Jdi na obsah Jdi na menu
 


O skupině



Současní členové:
Ginger Fish
Madonna Wayne Gacy
Marilyn Manson
Tim Skold

Bývalý člen:
John Five

Z dětství tohoto multi-talentovaného a multi-tetovaného kytaristy se doteď nic neprovalilo. Na kytaru začal hrát v šesti letech. V současnosti vlastní okolo šedesáti nástrojů, přičemž nejvíc používá ibaňezku série GAX. Nedá se říct, že by byl v mládí ovlivněn nějakým konkrétním proudem, poslouchal Kiss, Jimmiho Hendrixe, The Beatles nebo Van Halen. Od roku 1989 dodnes se živí jako studiový muzikant. V letech 1995-96 spolu se svým přítelem, dlouholetým bubeníkem Ozzyho Osbourna, Randym Castillem, zakládá formaci Red Sqare Black. Skupina byla oslovena Zoo Records a distribuována BMG. Album produkované Bobem Marlettem šlo na dračku a skupina vyrazila na turné po státech. Na show v Detroitu si ho všimli lidi od kd lang. Ta si ho vybrala z více než dvou tisíc kytaristů pro svoje '96 world tour. Randy se potom rozhodl vrátit k Ozzymu a skupina zanikla. John se také živil jako autor hudby k filmům a seriálům, např.: Pobřežní hlídka, Flipper nebo Streetfighter 2. Svoje umělecké jméno i zvolil jednoduše proto, že je pátým mužem, kterého Manson najmul.
Five, John
♠NAHORU♠

 

Ginger Fish se narodil ve Framinghamu, Massachusetts, než se přestěhoval do Las Vegas. Potom jeho rodiče koupili divadlo v Orlandu. Na bicí začal hrát ve druhém ročníku na nevadské Universitě, kterou vystudoval. Vystupoval v rodinném divadle, kde se hrály muzikály Firma, Chicago, No No Nanette nebo Jesus Christ Superstar apod. V Las Vegas hrál se spoustou již zapomenutých skupin, dále dva týdny s Paulem Ankou a Barry Manilowem. V polovině osmdesátých vyrazil na dvoutýdenní turné se skupinou Top-40. Jeho umělecké jméno pochází jednak od zpěvačky/herečky Ginger Rogers a od kanibalského vraha dětí Alberta Fishe. Jeho povolání je skutečně nebezpečné, protože již několikrát musel být hospitalizován, když Manson minul bicí a sejmul ho stojanem od mikrofonu.
Fish Ginger
♠NAHORU♠

 

S Mansonem se potkali v jednom klubu ve Fort Lauderdale (Florida). Stephen ve skupině nahradil klávesistu Zsa-Zsa Specka aniž by kdy předtím hrál na klávesy. Říká se, že víc času strávil šetřením peněz na klávesy, než samotným učením hry na ně. Mezi jeho oblíbené věci patří numerologie, kanibalismus a Asiatky. Obdivuje Jeffa Drehmera a Arthura Browna, čte Nietzcheho. Kromě kláves zvládá i různé syntézy, programování a saxofon. Jméno si zvolil podle popové hvězdy Madonny a masového vraha Johna Wayna Gacyho, jež proslul vraždou 33 chlapců. Je známý rovněž jako Pogo-klaun.
Gacy, Madonna Wayne
♠NAHORU♠

 

Frontman a zakládající člen kapely, vlastním jménem Brian Warner se narodil v dělnickém městě Canton, kde vystudoval střední školu (v americkém školském systému tzv. High School). Poté se spolu s rodiči přestěhoval do floridské metropole Tampa Bay, kde spolu s kytaristou Scottem Mitchellem založil kapelu, nyní známou jako Marilyn Manson. Zároveň se věnoval novinářské práci, psal hudební kritiky. Rád čte knihy velkých filosofů, má rád Nietzcheho, Darwina, Freuda, Crowleyho a LaVeye. Ovládá hru na bicí, kytaru, baskytaru, klávesy a na flétnu. Bojí se cigaret, talk show a sám sebe. Občas v televizi sleduje kreslený seriál Scooby Doo. Umělecké jméno zdědil z poloviny od herečky Marilyn Monroe a kultovního vraha Charlese Mansona.
Manson, Marilyn
♠NAHORU♠

 

Tim se narodil ve chladném Švédsku. K Mansonovi přichází z formace KMFDM, kde působil od roku 1997 (konkrétně debutoval na albu "Symbols"). Původně se měl pouze spolupodílet na produkci Mansonovi připravovavné desky "The Golden Age Of Grotesque", ale nakonec jím Manson nahradil famózního baskytaristu Twiggy Ramireze. Sköld je uznávaný producent, basskytarista, kytarista, programátor, skladatel, ale i vokalista a "re-mixer".
Skold, Tim
♠NAHORU♠
Zpět na seznam rozhovorů.


NY Rock vs. Marilyn Manson

NYROCK: Spolu s Twiggym jste hráli menší role ve filmu Lost Highway. Jak jste se k tomu dostali?

MANSON: Známe se s Lynchem strašně dlouho a vždycky jsme chtěli v něčem hrát. David se nás zeptal jestli si nechceme zahrát a napsat jednu písničku na soundtrack.

NY: Jak se ti ten film líbí?

MM: Líbí. Určitě je to jeden z nejlepších Davidových filmů. Dimenze v níž vypráví své příběhy je odlišná. Zásadně se liší od všech vžitých struktur, ale pořád ještě nemůžu úplně přijít na to, co nám vlastně chtěl říct...
NY: Slyšela jsem, že plánuješ spolupráci s W.A.S.P. Je to pravda nebo jen další drb?

MM: Nejspíš o tom uvažovali, ale nikdy mě nekontaktovali. Pak se může zdát, že jsem s jejich nabídkou nesouhlasil.. to se mi stává dost často.

NY: Jednou jsi prohlásil, že šok-rockeři z W.A.S.P patří mezi lidi, co tě nejvíc ovlivnili, ale jejich nové album K.F.D. zní jako by spíš oni kopírovali tebe...

MM: Nevidím žádné propojení mezi námi a W.A.S.P a ani bych nenazýval naší hudbu šok-rockem. Tohle je něco, co si vymysleli lidi, co o nás píšou. Když jsem chodil na High School (obdoba naší střední školy), myslel jsem si že W.A.S.P jsou celkem dobrá kapela, ale od té doby uplynulo hodně času. Pořád se mi líbí některé jejich starší věci, ale v současnosti nevidím žádný důvod, proč bychom s nimi měli spolupracovat.

NY: Je pravdou, že Billy Corgan ze Smashing Pumpkins a Marilyn Manson spolu plánují nahrát album?

MM: O novém albu uvažujeme v listopadu nebo prosinci, ale ještě jsme nenapsali žádné písničky. Jenom uvažujeme že listopad a prosinec bude dobrá doba.

NY: Ale tvoje se Sneaker Pimps je už hotová věc ne?

MM: Ano, nahrajeme jednu skladbu (Long Hard Road Out Of Hell) na soundtrack společně se Sneaker Pimps.

NY: O čem ten film bude?

MM: Bude o (film "Spawn") chlapovi, co byl zabit a byl odsouzen k tomu, aby našel cestu ke svému původnímu životu, aby našel svou ženu, která ho opustila, a aby vrátil všechno do správných kolejí. Je to jeden s těch heroických příběhů, které americké publikum zbožňuje.

NY: Vyhráli jste soudní spor proti guvernérovi státu New Jersey. Snažil se vám zabránit vystoupit na stadiónu Giants Stadium během turné Ozzyho Osbourna. Myslíš, že šlo o vítězství umění nad byrokracií?

MM: Určitě, byli jsme první kapela, které chtěli zatrhnout koncert na Giants Stadium a pouhý fakt, že jsme je přitáhli k soudu a vyhráli jsme dává pro jednou naději, že nic podobného se už nikdy nestane.

NY: Pomáhal vám Ozzy?

MM: V podstatě jsme se domluvili, že budeme bojovat sami za sebe, ale je dobré vědět, že byl s námi. Věci, jako je tahle se mu během jeho kariéry stávaly, takže rozuměl tomu za co bojujeme: za svobodu umění.

NY: Britský magazín Kerrang! zveřejnil, že jistá Australanka se pokusila o sebevraždu, protože byla příliš mladá než aby mohla vidět váš koncert.

MM: To nevím. Tuhle story slyším poprvé, ale v podstatě to může být pravda - někdo jí mohl dát lístek na show.

NY: Cítíš se odpovědný za to že někteří příznivci jdou do těchto extrémů?

MM: Myslím si, že nikdo se nemůže cítit odpovědný, když si rozpářu zápěstí. Na naše koncerty chodí mnoho různých lidí. Lidi, co nás milují a lidí co nás nenávidí. Někteří z nich reagují různými způsoby. Možná, že je to způsobem, kterým prezentuji různé věci. Prezentuji je extrémním způsobem, který způsobuje extrémní reakce. Myslím, že je velmi zajímavé jak odlišně lidé reagují. Myslím, že lidé se chovají odlišně, aby na sebe upoutali pozornost. A my všichni potřebujeme pozornost.

NY: Vídáš hodně divných fanoušků na tvých vystoupeních?

MM: Je jich tolik, že je obtížné zaměřit pozornost na jednu osobu. Když se dívám do publika, vidím hodně lidí, kteří dělají nejrůznější podivnosti, aby upoutali moji pozornost. Je tu pár holek, co s námi jezdí po Americe a pokaždé jsou v první řadě. Oblékají se jako my a zdá se, že každá naše písnička je pro ně intenzivní emocionální zkušeností.

NY: Ale ty tvrdíš, že nemáš rád, když tě někdo kopíruje, a že individualismus je ta nejdůležitější věc.

MM: Je to jejich způsob vyjádření svého já, jejich způsob, jak se cítit šťastně. Kdybych je měl soudit, posadil bych se do stejné lodi s lidmi, kteří kritizují mě, a kteří se pokoušejí zastavit moje vystoupení. Pokud jsou spokojeni s tím co vytvářejí, čím bych byl já, kdybych je obviňoval?

Text písní

THE NOBODIES

Today I am dirty
I want to be pretty
Tomorrow, I know I'm just dirt

Today I am dirty
I want to be pretty
Tomorrow, I know I'm just dirt

We are the nobodies
we wanna be somebodies
when we're dead,
they'll know just who we are

We are the nobodies
we wanna be somebodies
when we're dead,
they'll know just who we are

Yesterday I was dirty
wanted to be pretty
I know now that I'm forever dirt

Yesterday I was dirty
wanted to be pretty
I know now that I'm forever dirt

We are the nobodies
we wanna be somebodies
when we're dead,
they'll know just who we are

We are the nobodies
we wanna be somebodies
when we're dead,
they'll know just who we are

Some children died the other day
we fed machines and then we prayed
puked up and down in morbid faith
you should have seen the ratings that day

New Model No. 15

I'm as fake as a wedding cake
And I'm vague and I know that I'm
Homopolitan
Pitifully predictable
Correctly political

I'm the new, I'm the new, new model
I've got nothing inside
Better in the head and in bed
At the office
I can suck it and smile
New
New
New model

I can choke and diet on coke
I'm spun and I know
That I'm stoned and rolling

Lifelike and poseable
Hopeless and disposable

I'm the new, I'm the new, new model
I've got nothing inside
Better in the head and in bed
At the office
I can suck it and smile
New
New
New model

Pitifully predictable
Correctly political

Don't let them know how far you go
Or that you use your "lovers"
Oh look, you're like a vcr
Stick something in to know
Just who you are

I'm the new, I'm the new, new model
I've got nothing inside
Better in the head and in bed
At the office
I can suck it and smile
New
New
New model

New
New
New model

My Monkey

I had a little monkey
I sent him to the country and I fed him on gingerbread
Along came a choo-choo, knocked my monkey coo-coo
And now my monkey's dead
At least he looks that way, but then again don't we all
(what I make is what I am, I can't be forever)
I had a little a monkey I sent him to the country and I fed him on gingerbread
Along came a choo-choo, knocked my monkey coo-coo
And now my monkey's dead
Poor little monkey
'Make you...break you...make you...break you...lookout'
(what I make is what I am, I can't live forever)
We are our own wicked gods
With little g's and big dicks
Sadistic and constantly inflicting a slow demise
I had a little a monkey I sent him to the country and I fed him on
gingerbread
Along came a choo-choo, knocked my monkey coo-coo
And now my monkey's dead
The primate's scream of consonance is a reflection
Of his own mind's dissonance

mOBSCENE

"Ladies and Gentlemen"
We are the thing of shapes to come
Your freedom's not free and dumb
This Depression is Great
The Deformation Age, they know my name
Waltzing to scum and base and
Married to the pain
Bang we want it
Bang we want it
Bang bang bang bang bang
You came to see the mobscene
I know it isn't your scene
It's better than a sex scene and it's
So fucking obscene, obscene yeah.
GIRLS (in the spirit of Oscar Wilde):
Be obscene, be be obscene
Be obscene, baby, and not heard.
The day that love opened our eyes
We watched the world end
We have "high" places but we have no friends
They told us sin's not good but we know it's great
War-time full-frontal drugs, sex-tank armor plate
Bang we want it
Bang we want it
Bang bang bang bang bang
You came to see the mobscene
I know it isn't your scene
It's better than a sex scene and it's
So fucking obscene, obscene yeah.
You want commitment?
Put on your best suit, get your arms around me
Now we're going down down down
You want commitment?
Put on your best suit, get your arms around me
Now we're going down down down

GIRLS (in the spirit of Oscar Wilde):
Be obscene, be be obscene
Be obscene, baby, and not heard.
You came to see the mobscene
I know it isn't your scene
It's better than a sex scene and it's
So fucking obscene, obscene yeah.
You want commitment?
Put on your best suit, get your arms around me
Now we're going down down down
You want commitment?
Put on your best suit, get your arms around me
Now we're going down down down
"Ladies and gentlemen, be obscene! Be be obscene!"
GIRLS (in the spirit of Oscar Wilde):
Be obscene, be be obscene
Be obscene, baby, and not heard.
Bang bang bang bang bang.

Mister Superstar

Hey. Mr. Superstar:"I'll do anyhting for you"
"I'm your number one fan"
hey mr. porno star, I, I, I,
I want you
hey mr. sickly star,
I want to get sick from you
hey mr. fallen star,
don't you know I worship you?
hey mr. big rock star,
"I wanna grow up just like you"
I know that I can
turn you on
I wish I could just
turn you off
I never wanted this
hey mr. superhate,
I just want to love you
hey, hey, hey mr. superfuck,
I wanna go down on you
hey mr. supergod,
will you answer my prayers?
hey, hey, hey mr. superman,
I want to be your little girl
hey mr. superstar,
I'll kill myself for you
hey mr. superstar,
I'll kill you if
I can't have you
superstar, superfuck baby...

The Minute Of Decay

there's not much left to love
tootired today to hate
I feel the empty
I feel the minute of decay
I'm on my way down now, I'd like to take you with me
I'm on my way down
I'm on my way down now, I'd like to take you with me
I'm on my way down
the minute that it's born
it begins to die
I'd love to just give in,
I'd love to live this lie
I've been to black and back
I've whited out my name
a lack of pain, a lack of hope,
a lack of anything to say
there is no cure for what is killing me
I'm on my way down
I've looked ahead and saw a
world that's dead
I guess that I am too

(chorus)

I'm on my way down now, I'd like to take you with me...

MECHANICAL ANIMALS

We were neurophobic
And perfect
The day that we lost our souls
Maybe we weren’t so human
If we cry we will rust
And I was a hand grenade
That never stopped exploding
You were automatic and
As hollow as the ‘o’ in god

I am never gonna be the one for you
I am never gonna save the world from you
But they’ll never be good to you
Or bad to you
They’ll never be anything
Anything at all

You were my mechanical bride
Phenobarbidoll
A manniqueen of depression
With the face of a dead star
And I was a hand grenade
That never stopped exploding
You automatic and
As hollow as the ‘o’ in god

I am never gonna be the one for you
I am never gonna save the world from you
But they’ll never be good to you
Or bad to you
They’ll never be anything
Anything at all

This isn’t me I’m not mechanical
I’m just a boy
Playing the suicide king

Man That You Fear

the ants are in the sugar
the muscles atrophied
we're on the other side, the screen is us and we're t.v.
spread me open,
sticking to my pointy ribs
are all your infants in abortion cribs
I was born into this
everything turns to shit
the boy that you loved is the man that you fear
pray until your number,
asleep from all your pain,
your apple has been rotting
tomorrow's turned up dead
i have it all and i have no choice but to
i'll make everyone pay and you will see
you can kill yourself now
because you're dead
in my mind
the boy that you loved is the monster you fear
peel off all those eyes and crawl into the dark,
you've poisoned all of your children to camouflage your scars
pray unto the splinters, pray unto your fear
pray your life was just a dream
the cut that never heals
pray now baby, pray your life was just a dream
pinch the head off, collapse me like a weed
someone had to go this far
I was born into this
everything turns to shit
the boy that you loved is the man that you fear
peel off all those eyes and crawl into the dark,
you've poisoned all of your children to camouflage your scars
pray unto the splinters, pray unto your fear
pray your life was just a dream
the cut that never heals
pray now baby, pray your life was just a dream
the world in my hands, there's no one left to hear you scream
there's no one left for you

Lunchbox

on we plow
the big bully try to stick his finger in my chest
try to tell me, tell me he's the best
but i don't really give a good goddamn cause
i got my lunchbox and i'm armed real well
i got my lunchbox and i'm armed real well
i got my lunchbox and i'm armed real well
i wanna grow up
i wanna be a big rock and roll star
i wanna grow up
so no one fucks with me
i got the pencils in my pocket, try to put me down
wanna go out, gotta get out
to the playground, gonna throw down at the playground
i wanna go out
next motherfucker gonna get my metal
next motherfucker gonna get my metal
next motherfucker gonna get my metal
next motherfucker
pow pow pow, pow pow pow, pow pow pow, pow pow pow
i wanna grow up
i wanna be a big rock and roll star
i wanna grow up
so no one fucks with me

THE LOVE SONG

The bullet:
"I've got a crush on a pretty pistol
should I tell her that I feel this way?
Father told us to be faithful
I've got a crush on a pretty pistol
should I tell her that I feel this way
I've got love songs in my head
that are killing us away"

The Father:
"do you love your guns?" (yeah)
"god?" (yeah)
"your government?"

"do you love your guns?" (yeah)
"god?" (yeah)
"your government?"
(fuck yeah)

The bullet:
"She tells me I'm a pretty bullet
I'm gonna be a star someday
Mother says that we should look away
She tells me I'm a pretty bullet
an Imitation Christ
I've got love songs in my head
that are killing us away"

The Father:
"do you love your guns?" (yeah)
"god?" (yeah)
"your government?"
(fuck yeah)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář